Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki moment dokręcania śruby spustu oleju z miski

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jaki moment dokręcania śruby spustu oleju z miski

    Najprościej chyba będzie zdjąć na chwilę wydech i zobaczyć czy dalej kopci. Będzie wiadomo czy wina po stronie wydechu czy silnika.

  • #2
    Jaki moment dokręcania śruby spustu oleju z miski

    Jak w temacie, silnik 1.4 tsi. Mam wrażenie, że gdzieś to już było, ale nie mogę znaleźć.

    Komentarz


    • #3
      30 Nm .

      Komentarz


      • #4
        Czy na pewno? Tam jest miska ze stopów lekkich.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez rodro
          Czy na pewno? Tam jest miska ze stopów lekkich.
          Taką wartość podaje instrukcja serwisowa skody , więc na pewno .
          Oczywiście mówimy o nowej śrubie ze stałym pierścieniem uszczelniającym gdzie przy wymianie oleju zgodnie z zaleceniami powinna być wymieniana i wygląda tak .

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Wojtenio
            Oczywiście mówimy o nowej śrubie ze stałym pierścieniem uszczelniającym gdzie przy wymianie oleju zgodnie z zaleceniami powinna być wymieniana
            O śrubie wiem.
            Dziękuję i pozdrawiam.

            Komentarz


            • #7
              Czy to jest jeden rodzaj śruby i do mojego 1.6 MPI będzie taki sam?

              Komentarz


              • #8
                W BSE jest taki sam korek.
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez endryu
                  W BSE jest taki sam korek.
                  Dzięki za informację trzeba będzie się przy następnej wymianie zaopatrzyć

                  Komentarz


                  • #10
                    Swoją drogą czemu zalecana jest wymiana całej śruby? Przecież taką podkładkę (pierścień uszczelniający) można dokupić i założyć. Koszt 1 -2 zł. Czy ta śruba się jakoś zużywa?
                    Był: Nissan Almera, 2001 rok
                    VW Passat, 1999 rok
                    BMW 318 iT, 2000 rok
                    Jest: Skoda Octavia, 2009 rok

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez slawoj78
                      Swoją drogą czemu zalecana jest wymiana całej śruby? Przecież taką podkładkę (pierścień uszczelniający) można dokupić i założyć. Koszt 1 -2 zł. Czy ta śruba się jakoś zużywa?
                      Ale koszt takiej śruby z podkładką to około 6 zł, także moim zdaniem nie warto kombinować.

                      Komentarz


                      • #12
                        Dla niektórych będzie to niewyobrażalne ale wielu ludziom zdarza się wymienić olej pierwszy raz w życiu i wcześniej próbują wyczytać wszystko by się udało bez problemów.
                        Ja poczytałem na forum i zadzwoniłem do znajomego - dowiedziałem się co mam kupić.
                        Miało nie być problemów.
                        1) Kolega mechanik powiedział mi, że mam kupić sobie uszczelkę miedzianą pod korek (kupiłem kilka + 2 śruby - na przyszłość)
                        Podczas wymiany okazało się, że uszczelki miedzianej nie było - nie dali na drugiej wymianie w serwisie
                        Śruba była w stanie idealnym, więc dodałem tylko nową uszczelkę miedzianą i trzyma idealnie - dokręcona z wyczuciem do oporu + 1/4 obrotu
                        2) Filtr oleju miał być odkręcony błyskawicznie
                        Jednak po 2 godzinach wspólnej walki + klucz z gumką, który padł po 1 minucie; + wbity na wylot śrubokręt -- kolega pojechał do norauto po klucz łańcuchowy i po zmiażdżeniu filtr puścił
                        Nowy filtr dokręcony ręcznie przeze mnie
                        Po kilku kontrolach i ponad 2 tygodniach nic nie cieknie i olej czysty jak w bańce.

                        Morał - jak wymieniasz pierwszy raz pożycz sobie oryginalny klucz (taki bodajże 14kątny) do filtra oleju i dobry klucz oczkowy.
                        Śrubę trzeba mieć nową na wszelki wypadek. W poprzednim aucie przez 4 wymiany mój kolega mechanik z wyrazem twarzy mądrej sowy przekonał mnie, że usunięcie oleju za pomocą jakiegoś ssaka jest równie rewolucyjne jak lot człowieka w kosmos. Przy piątej wymianie (dobry) mechanik usunął zapieczoną śrubę i musiał przegwintować otwór pod nową śrubę. Powiedział, że takiego syfu jeszcze nie widział.

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X